Άσε να μιλούν οι κουτόφραγκοι για "ανεξαρτησία του τύπου"
Θέλω να ξεκινήσω λέγοντας για το περιβόητο πόρισμα της κ. Αδειλίνη πως η Ελληνική Λύση απαιτεί το συγκεκριμένο πόρισμα να έρθει άμεσα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, προκειμένου να ελεγχθεί ενδελεχώς.
Ξεκινώντας την ομιλία μου από την τροπολογία 221, θα έρθω λίγο στο άρθρο 2 επί τροχάδην.
Ουσιαστικά με τη συγκεκριμένη προσθήκη επιτρέπετε σε τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι έχουν και site και στο οποίο φυσικά δεν έχουν άλλη πληροφορία διαφορετική από αυτήν την οποία μεταφέρουν στον τηλεοπτικό σταθμό, να ενταχθούν στο μητρώο ηλεκτρονικού Τύπου και να παίρνουν τηλεοπτικές διαφημίσεις, δηλαδή να τα παίρνουν και από τις δύο πλευρές.Ο νόμος μέχρι σήμερα δεν τους το επέτρεπε αυτό και ορθά δεν τους το επέτρεπε, γιατί -σας λέω και πάλι- δεν θα μετέδιδαν ειδήσεις διαφορετικές από αυτές τις οποίες μεταδίδουν ήδη στον τηλεοπτικό ή στο ραδιοφωνικό σταθμό.Με αυτόν τον τρόπο εσείς, λοιπόν, τους δίνετε τη δυνατότητα να παίρνουν χρήματα, να παίρνουν δημόσιο χρήμα και μέσω του site και μέσω των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών.
Βλέπω εδώ τον συνάδελφό μου, τον Βασίλη τον Γραμμένο, ο οποίος αναφέρθηκε στην ομιλία του στους αστυνομικούς και στον αγώνα που δίνουν για την κακοπληρωμένη υπηρεσία την οποία παρέχουν.
Αλήθεια, κύριε Γραμμένε, επειδή εσείς έχετε και γνώση από το τηλεοπτικό ρεπορτάζ, με αυτούς τους δυόμισι χιλιάδες αστυνομικούς που είχε δεσμευθεί ο κ. Μητσοτάκης πέρυσι ότι θα αποδεσμευτούν από τις VIP φυλάξεις και θα διατεθούν στα αστυνομικά τμήματα, γνωρίζετε αν έχει γίνει κάτι;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Όχι. Λίγα πράγματα.
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αναμένουμε λοιπόν.
Και έρχομαι τώρα στο ίδιο το νομοσχέδιο. Ερχόμαστε σήμερα 30-7-2024, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και συζητάμε για το «πόθεν έσχες». Συζητάμε για το «πόθεν έσχες» όταν δεν έχουν υποβληθεί δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης για τη χρήση 2022 και πολύ φοβάμαι -και θα σας το αναλύσω παρακάτω- ότι μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024 δεν θα έχουν υποβληθεί, αλλά θα φτάσουμε στο 2025 για να υποβάλουμε και να ελεγχθούν και να δημοσιοποιηθούν οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης της χρήσης 2022.
Και έρχομαι τώρα στην ουσία του νομοσχεδίου, αλλά και της ίδιας διαδικασίας της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης.
Έχετε βάλει -όχι εσείς, αυτό ισχύει από το παρελθόν, δεν θέλω να σας αδικώ- στη διαδικασία αυτή περίπου τριακόσιες χιλιάδες φυσικά πρόσωπα. Αυτό τι αποτέλεσμα έχει, κύριε Υπουργέ;
Έχει αποτέλεσμα να καθίσταται ανέφικτος ο έλεγχος των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης. Για ποιον λόγο θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στην κατάσταση των υπόχρεων, κατώτεροι αστυνομικοί, πυροσβέστες, εργαζόμενοι στην τοπική αυτοδιοίκηση, υπάλληλοι των ΚΕΠ και νοσηλευτικό προσωπικό;
Κάντε το, όπως πράξατε και με τους υπαλλήλους της δικαστικής αστυνομίας.
Για ποιον λόγο προβλέπετε οριστικοποίηση μηδενικής κατάστασης από τους φορείς μέχρι δέκατη πέμπτη ημέρα του επόμενου μήνα -αυτό είναι τελευταίο φιρμάνι το οποίο βγήκε- από τη στιγμή που κανένα πρόσωπο δεν απέκτησε ιδιότητα τον προηγούμενο μήνα; Τι είδους γραφειοκρατική εμμονή είναι αυτή, όταν υποτίθεται πως είσαστε υπέρ της κατάργησης της γραφειοκρατίας.
Ορίστε τη μη υποβολή μηνιαίας κατάθεσης ως οριστικοποιημένη μηδενική κατάσταση, για να απαντήσω και στον συνάδελφο από τη Νέα Δημοκρατία ότι δεν δίνουμε λύσεις. Δίνουμε λύσεις, κάνουμε προτάσεις και θα έρθω και στη συνέχεια στις υπόλοιπες.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο η προθεσμία που έχει τεθεί για την άντληση στοιχείων από τους φορείς, λαμβανομένων υπ’ όψιν και των καλοκαιρινών αδειών, καθώς και ότι οι τεχνικές προδιαγραφές δεν έχουν ολοκληρωθεί, υπολογίζεται περίπου στις δύο τελευταίες εβδομάδες του Αυγούστου ώστε να ξεκινήσει η παραγωγική λειτουργία της νέας πλατφόρμας το 2024. Καμμία πρόβλεψη, δηλαδή, για περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας.
Για μια ακόμη φορά χρησιμοποιείτε τους χρήστες ως beta testers λόγω, προφανώς, ανικανότητας.
Λάβατε υπ’ όψιν σας τα σχόλια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ότι δεν πρόκειται να είναι έτοιμοι για αποστολή στοιχείων μέχρι την 1-9-2024; Προφανώς και όχι.
Η περίοδος υποβολής θα πρέπει να αρχίζει, κύριοι συνάδελφοι, μετά την ημερομηνία από την οποία η πλατφόρμα θα είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική και αυτό θα προκύψει από διαπιστωτική πράξη των αρμόδιων φορέων.
Νομοθετείτε την υποβολή αιτήματος έκδοσης ΑΦΜ για πρόσωπα από έναν φορέα ο οποίος δεν έχει καμμία εξαρτημένη σχέση με τον φορέα.
Πώς θα γνωρίζει ο φορέας όλα τα απαραίτητα στοιχεία τα οποία χρειάζεται η ΑΑΔΕ για την έκδοση ΑΦΜ;
Έχετε υπ’ όψιν ότι μιλάμε για ανήλικα τέκνα των οποίων δεν υπάρχουν τα πλήρη στοιχεία σε κανενός είδους μηχανογράφηση; \
Κι έρχομαι τώρα στην ουσία και στην οποία αναφέρθηκε και ο Πρόεδρός μας. Νομοθετήσατε πέρυσι με το ν.5026/2023 τη μη συμπερίληψη στη δήλωση περιουσιακής κατάστασης και συγκεκριμένα στο άρθρο 20, των μετρητών για ποσά άνω των 30.000 ευρώ, καθώς επίσης και κινητών μεγάλης αξίας.
Κι ενώ θα περίμενε κάποιος να το διορθώσετε με το παρόν νομοσχέδιο, προς απογοήτευσή μας δεν κάνατε τίποτα. Αναμένουμε νομοτεχνική βελτίωση, όπως μας είπατε.
Νωρίτερα στη διάρκεια της ομιλίας του Προέδρου μας του κ. Βελόπουλου είπατε ότι δεν ισχύει.
Ανοίξτε το άρθρο 10 στο παρόν νομοσχέδιο, διαβάστε τι θα συμπεριλαμβάνει η δήλωση περιουσιακής κατάστασης και θα δείτε ότι επιβεβαιώνεται ο Πρόεδρός μας, ο Κυριάκος Βελόπουλος, στο ακέραιο για όλα αυτά τα οποία είπε. Θα λαμβάνει, δηλαδή, υπ’ όψιν της η νέα πολυδιαφημισμένη δήλωση περιουσιακής κατάστασης το σύνολο των καταθέσεων στις τράπεζες στη διάρκεια της κρίσης;
Φυσικά και όχι.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα το οποίο το ανέφερε και η κ. Τζάκρη νωρίτερα για να το καταλάβετε.
Υπάρχει υπόχρεος ο οποίος στις 30 Δεκεμβρίου έρχεται και σηκώνει το ποσό που θέλει, από όποια τράπεζα θέλει, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Αυτός, λοιπόν, ο υπόχρεος έρχεται στις 2 του μήνα και τα ξανακαταθέτει. Με το προηγούμενο καθεστώς, δηλαδή πριν την αλλαγή του ν.5026/2023, θα έπρεπε αυτός ο άνθρωπος τα χρήματα που σήκωσε από τον τραπεζικό του λογαριασμό και τα έβαλε στο σεντούκι του να δηλώσει ότι τα έχει ως μετρητά. Με τον ν.5026/2023 τον οποίο εσείς ως Κυβέρνηση ψηφίσατε, τον απαλλάσσετε από αυτή την ευθύνη.
Αυτό, κύριοι, δεν είναι καλή νομοθετική πρακτική και μην παραπονιέστε όταν σας μιλάμε για κακή νομοθετική τακτική.
Αυτό είναι μια κακή νομοθετική πρακτική και αυτό, με συγχωρείτε, αλλά ευνοεί μόνο αυτούς οι οποίοι έχουν αδιευκρίνιστα και μαύρα χρήματα. Σε καμμία περίπτωση δεν γίνεται προς διευκόλυνση των φορολογουμένων και των ανθρώπων οι οποίοι συντάσσουν τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης με τη δέουσα επιμέλεια.
Θέλω να πω ότι κατά τη διάρκεια της υποβολής των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης η διαλειτουργικότητα την οποία πολύ διαφημίζετε θα πρέπει να λειτουργεί βοηθητικά στους χρήστες, σε διαφορετικό μοτίβο απ’ ότι λειτουργεί για τις ελεγκτικές υπηρεσίες οι οποίες αναλαμβάνουν άλλον ρόλο μετά τη διάρκεια της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.
Τέλος, ελπίζω να μην είναι ένα ακόμα φιάσκο, σας το λέω με πολύ καλή διάθεση, ανάλογο με αυτό το οποίο βιώσαμε εμείς οι φοροτεχνικοί με τις πολυδιαφημισμένες προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις τις οποίες, δυστυχώς, ερχόμασταν μετά να διορθώσουμε για να διορθώσουμε τα λάθη των φορέων, της ΑΑΔΕ και των εκκαθαριστικών μισθοδοσίας.
0 Σχόλια