Ρωτήσαμε για τη παρ' ολίγον σύγκρουση αμαξοστοιχιών - που ευτυχώς αποσοβήθηκε - εντός του αστικού ιστού της Αττικής - Δεύτερο περιστατικό που εμπλέκεται το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών

 

Κύριε Υπουργέ,


Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται ότι, η χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα τείνει να γίνει ένα άκρως επικίνδυνο εγχείρημα. Συγκεκριμένα, την 13/09/2024, παρ’ ολίγο να σημειωθεί νέα σύγκρουση αμαξοστοιχιών, εντός της Αττικής, η οποία αποσοβήθηκε την τελευταία στιγμή.

Αναλυτικότερα, το περιστατικό με την παραλίγο τραγωδία με τρένα του προαστιακού, σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής (13/09/2024), πριν από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων και μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η σύγκρουση θα λάμβανε χώρα στο τμήμα της γραμμής μεταξύ του σταθμού της Αθήνας και των Αγίων Αναργύρων, δηλαδή, μέσα στον αστικό ιστό. Στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής, μάλιστα, εφαρμόζεται μονοδρόμηση, επειδή, τόσο οι συρμοί ανόδου, όσο και οι συρμοί καθόδου, χρησιμοποιούν την ίδια γραμμή, λόγω έργων.

Η αμαξοστοιχία από τον Σταθμό Αθηνών, με προορισμό το αεροδρόμιο, ξεκίνησε νωρίς το πρωί όταν, ταυτόχρονα, φέρεται να δόθηκε εντολή από τον Σταθμάρχη στον ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) σε άλλη αμαξοστοιχία να ξεκινήσει με κατεύθυνση την Αθήνα, προερχόμενη από το Κιάτο. Την εντολή εκκίνησης της αμαξοστοιχίας φέρεται να άκουσε ο σταθμάρχης Αθηνών και αφού επικοινώνησε μέσω ασυρμάτου με τον ΣΚΑ, έδωσε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης.

Απόδειξη της σοβαρότητας του συμβάντος και της υψηλής επικινδυνότητας της ενδεχόμενης σύγκρουσης είναι η δήλωση του Αντιπροέδρου του Σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Θωμά Χαχάμη, ο οποίος δήλωσε ότι: «αν τα τρένα συγκρούονταν, θα ήταν χειρότερα από την τραγωδία των Τεμπών».

Κατόπιν ενημέρωσης της Διοίκησης του ΟΣΕ, φέρεται: α) να έχει δοθεί εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό, να έχει τεθεί σε αργία και να έχει παραπεμφθεί στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του συρμού 1307, γ) να έχει συγκεντρωθεί το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF και δ) να έχουν ενημερωθεί η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, είναι η δεύτερη φορά που εμπλέκεται το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών σε πιθανή σύγκρουση αμαξοστοιχιών, θέμα το οποίο σας είχα θέσει μέσω της υπ’ αρ. πρωτ. 3733/12-03-2024 Κοινοβουλευτικής Ερώτησής μου. 

Βάσει των ανωτέρω:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Ο Σταθμάρχης του ΣΚΑ, που διατελούσε σε υπηρεσία την επίμαχη ώρα της παρ’ ολίγον σύγκρουσης, είναι ο ίδιος υπάλληλος που εμπλέκεται στο από 23/12/2023 παρόμοιο συμβάν, που σημειώθηκε στον ΣΚΑ;

2) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, προκειμένου να καταλογιστούν ευθύνες σε όλους τους υπεύθυνους για αμέλεια στην εκτέλεση του υπηρεσιακού τους καθήκοντος, που θα μπορούσε να προκαλέσει το παρ’ ολίγον τραγικό συμβάν, που θίγεται στην παρούσα;

3) Λειτουργούσε σύστημα τηλεματικής στο επίμαχο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, έτσι ώστε να σταματούσε η κίνηση των αμαξοστοιχιών, σε περίπτωση που ο Σταθμάρχης Αθηνών δεν άκουγε την εντολή του Σταθμάρχη ΣΚΑ;

Ο ερωτών Βουλευτής 
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

0 Σχόλια