"Κύριοι της Κυβέρνησης, με τον κ. Λιβάνιο δεν είσαστε στην ίδια Κυβέρνηση; Δεν συγκυβερνάτε; Δεν μιλάτε στο Υπουργικό Συμβούλιο;" - Ολόκληρη η ομιλία του Σ. Φωτόπουλου στην ολομέλεια της 26ης Σεπτεμβρίου 2024

Κύριε Υπουργέ, μια που έχουμε την τύχη να σας έχουμε εδώ, θα μπορούσατε να μου λύσετε μια απορία, η οποία γεννήθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της συζήτησης; 


Ένα λεπτό, κύριε συνάδελφε, δεν θα τον καθυστερήσω πολύ τον κύριο Υπουργό, αλλά είναι ευκαιρία. Σαφώς, εμείς ως Ελληνική Λύση, καταλαβαίνετε ότι είμαστε υπέρ της προβολής ισχύος της πατρίδας μας. Σαφώς και θεωρούμε την Κυπριακή Δημοκρατία, Ελλάδα. 

Άρα, δεν το συζητάμε για την αύξηση του ποσοστού της χρηματοδότησης από το 37% στο 50% από την Ελληνική Δημοκρατία. Αυτό, όμως, το οποίο μας δημιουργεί προβληματισμό, είναι γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση, για ένα έργο το οποίο είναι ύψιστης σημασίας μεταξύ δύο κρατών-μελών, θεωρεί ότι αν προκύψει γεωπολιτικό πρόβλημα ή αν προκύψει εξωτερικό πρόβλημα -το οποίο δεν πρέπει να κρυβόμαστε ή δεν πρέπει να ντρεπόμαστε να το λέμε ότι είναι η Τουρκία- πρέπει να σταματήσει τη χρηματοδότηση; 

Αν αυτό ισχύει, θα ήθελα μία απάντηση για τη συγκεκριμένη περίπτωση. 

Έρχομαι τώρα σε κάτι το οποίο ανέφερε νωρίτερα, μετά την ομιλία του Προέδρου μας Κυριάκου Βελόπουλου, ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παππάς. 

Δεν θα αναφερθώ φυσικά στα περί ακροδεξιάς, διότι απαξιώνω να κάνω αναφορά σε αυτό. Αυτό νομίζω ότι έχει ξεκαθαριστεί. 

Αναφέρομαι στο γεγονός ότι διαφωνεί με τον γραμμικό φόρο, τον οποίο εμείς έχουμε στο πρόγραμμά μας, το 15%. 

Θα σας τα πει και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος κ. Χήτας στη δευτερολογία του. 

Όμως, είναι ενδεικτικό ότι αν δεν μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ του πώς φορολογείται ένας φτωχός και του πώς φορολογείται ένας πλούσιος στην φορολογητέα ύλη, σε αυτό που του πλεονάζει, αυτό είναι χαρακτηριστικό για το πώς τα καταφέρατε στην οικονομία τεσσεράμισι χρόνια στα οποία κυβερνήσατε. 

Έρχομαι να απευθύνω μια ερώτηση στον κ. Παπαθανάση, ο οποίος έχει βγει εκτός. 
Κύριοι της Κυβέρνησης, με τον κ. Λιβάνιο δεν είσαστε στην ίδια Κυβέρνηση; 

Δεν συγκυβερνάτε; 
Δεν μιλάτε στο Υπουργικό Συμβούλιο; 

Ο κ. Λιβάνιος, λοιπόν, μαθαίνουμε ότι θα φέρει ένα νομοσχέδιο για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, με πάρα πολλές δόσεις, πενταετής – άρα, γύρω στις εξήντα δόσεις- με κούρεμα προσαυξήσεων, το οποίο θα φτάνει μέχρι το 95%. 

Αυτό είναι κάτι το οποίο στο πλαίσιο της συζήτησης για το ιδιωτικό χρέος, είτε αυτό αφορά χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία είτε αυτό αφορά χρέη προς τη γενική κυβέρνηση, σας το θέτουμε μετ’ επιτάσεως σε κάθε συζήτηση που αφορά το Υπουργείο Οικονομικών. 

Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι αντίστοιχο και για τα χρέη προς τις φορολογικές αρχές και προς τα ασφαλιστικά ταμεία; 

Δεν καταλαβαίνω τι εμμονή είναι αυτή στον εξωδικαστικό μηχανισμό, που όλοι έχουμε αποδεχτεί ότι έχει προβλήματα και ότι έχει λάθη. 

Έχει πολύ σοβαρά προβλήματα από κατασκευής ο εξωδικαστικός μηχανισμός και τα οποία σας τα έχουμε τονίσει σε κάθε συζήτηση. Αντί να μπείτε σε μια διαδικασία μιας πάγιας ρύθμισης, με πολλές δόσεις και με κούρεμα προσαυξήσεων και προστίμων, επιμένετε να μας μιλάτε μόνο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό. 

Σε αντίθεση, λοιπόν, με αυτό, έρχεται το Υπουργείο Εσωτερικών και βάζει τα χρέη προς τους δήμους και προς την τοπική αυτοδιοίκηση σε μία ρύθμιση. Έχει και αυτό πρόβλημα, γιατί κακώς βάζει ως χρονικό όριο την 31η Αυγούστου του 2024. 

Αυτή ρύθμιση θα πρέπει να είναι ανοιχτή, θα πρέπει να είναι πάγια και θα πρέπει να είναι σε λειτουργία συνεχώς και όλο τον χρόνο. Έρχομαι τώρα σε μια διαρροή, την οποία διαβάζουμε τις τελευταίες ημέρες, από το Υπουργείο Οικονομικών και αφορά την αυτόματη επιβολή προστίμων, η οποία θα ισχύσει για τις εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις από την 1η Οκτωβρίου. 

Τι σημαίνει αυτόματη επιβολή προστίμου; Σημαίνει ότι δεν θα συνοδεύεται από έκθεση ελέγχου. Μετά, λοιπόν, από όλη αυτή την προφανή διάλυση που έχει επέλθει στον φορολογικό μηχανισμό, με σκοπούς εντελώς αδιευκρίνιστους, έρχεται τώρα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και λέει: «Αυτόματα πρόστιμα, χωρίς εξηγήσεις». 

Πραγματικά, έχω πολύ μεγάλη περιέργεια αν θα το δεχτεί το Συμβούλιο της Επικρατείας και πότε ακριβώς θα κριθεί αν θα το δεχθεί ή όχι. 

Η αντισυνταγματικότητα αυτής της ρύθμισης, για τα πρόστιμα χωρίς έκθεση ελέγχου, είναι ξεκάθαρη. Όμως, θα μου πείτε ότι εδώ το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχτηκε κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών χωρίς κοινοποίηση στον πολίτη, θα κολλήσει στα πρόστιμα των 100 και 500 ευρώ; Έρχομαι τώρα στο υπό συζήτηση και προς ψήφιση νομοσχέδιο. 

Το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων», μόνο νέο δεν είναι. Δεν πρόκειται για νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα, εφόσον διατάξεις προηγούμενων νόμων δεν καταργούνται, ενισχύοντας την πολυνομία. 

Έχουμε επισημάνει επανειλημμένως ότι η πολυπλοκότητα, οι συχνές μεταβολές και ασάφειες στην επενδυτική νομοθεσία, επηρεάζουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και τη λειτουργία της διοίκησης. 

Οι συχνές μεταβολές του ρυθμιστικού πλαισίου, το οποίο συντίθεται από πληθώρα νόμων και κανονιστικών διατάξεων που κατ’ επανάληψη τροποποιούνται, αποθαρρύνει τη δημιουργία και τη στήριξη λειτουργίας νεοφυών επιχειρήσεων που θα συμβάλλουν δυναμικά στην καλλιέργεια ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου, το οποίο μπορεί και πρέπει να αλλάξει τον παραγωγικό ιστό της χώρας. 

Στο άρθρο 5, ορίζεται ότι οι δαπάνες για τη συντήρηση έργων που έχουν ολοκληρωθεί, δεν αποτελούν δημόσια επένδυση, γεγονός που καταδεικνύει την αδιαφορία σας για τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, αναπαράγοντας με τον πλέον εμφατικό τρόπο τις παθογένειες ενός κράτους, που σας θυμίζω ότι πολύ πρόσφατα αναγκάστηκε σε προσωρινή παύση λειτουργίας ενός πολύ σημαντικού κτηρίου, λόγω στατικής ανεπάρκειας στεγάστρου. 

Μελετώντας διεξοδικά τις διατάξεις του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, καμμία διάταξη δεν αναφέρεται επί της ουσίας στο κρίσιμο ζήτημα της λογοδοσίας, παραδείγματος χάριν στην περίπτωση της απένταξης. Δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 22 και παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 23 υποκαθιστούν ρυθμίσεις λογοδοσίας. 

Είναι αξιοσημείωτο ότι ματαιώσεις και αποτυχίες κατά τον αναπτυξιακό σχεδιασμό, δεν αποτελούν αντικείμενο ρύθμισης. Δεν ελέγχεται κανένας. Δεν λογοδοτεί κανένας, καταδεικνύοντας σοβαρό έλλειμμα διαφάνειας και πλήγμα στη χρηστή διακυβέρνηση που επιτάσσουν τόσο οι κοινοτικές πρακτικές όσο και το εθνικό συμφέρον. 

Οι δημόσιες επενδύσεις συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και αποτελούν ένα ελεγχόμενο μέσο της βραχυχρόνιας, καθώς και της μακροχρόνιας πολιτικής της Κυβέρνησης. Στο άρθρο 5, δεν υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την ενίσχυση των παραμεθόριων και ακριτικών περιοχών, ενώ θα έπρεπε να συνιστούν αυτοτελείς τομείς. 

Πάγια αρχή μας στην Ελληνική Λύση και κάτι που δεν ισχύει για την Κυβέρνηση, είναι ο σεβασμός των ακριτών συμπολιτών μας, η ώθηση στον κλάδο της επιχειρηματικότητας με νέες ευκαιρίες και η εντατική συνεργασία μαζί τους για την ανάπτυξη των τοπικών κοινοτήτων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο ακροτελεύτιο άρθρο 62, αναφέρονται πέντε ημερομηνίες έναρξης ισχύος, προκαλώντας ασάφειες και ανασφάλεια δικαίου. 

Τώρα, όσον αφορά την τροπολογία για την αναδρομική κατάργηση του φόρου στις βάρκες, ουσιαστικά καταργείται αναδρομικά κάτι το οποίο επί της ουσίας δεν πρόλαβε να ισχύσει. Όσα «κορόιδα» βιάστηκαν να πληρώσουν, όπως έμαθα το πρωί που με πήρε ένας συνεργάτης στο γραφείο να μου πει ότι πλήρωσε και αν πλήρωσε σωστά, απλά την πάτησαν. Διότι για όσους δεν πλήρωσαν, δεν θα αναζητηθεί ο φόρος. 

Κύριοι συνάδελφοι, στην επόμενη «πίστα» αναμένουμε από εσάς να ψηφίζετε φορολογικούς νόμους, οι οποίοι θα ισχύουν Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και άλλους για Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο. 

Αν έτσι πιστεύετε ότι θα επιβάλλετε φορολογική συνείδηση στους Έλληνες, γελιέστε. 

Ούτε με τέτοιου είδους τερτίπια, ούτε με τέτοιου είδους παρανομία, ούτε διασπαθίζοντας το χρήμα των Ελλήνων φορολογουμένων σε χαλιά και ταξίδια δεν πρόκειται να επιβάλλετε φορολογική συνείδηση. 

Κλείνοντας, με αφορμή αυτά τα οποία είδαμε και ακούσαμε από την παρουσία πολλών Προέδρων και Πρωθυπουργών στη διάρκεια των προηγούμενων ημερών στη Νέα Υόρκη στον ΟΗΕ, έχω να πω το εξής: Είδαμε τον Πρόεδρο του Ελ Σαλβαδόρ στα Ηνωμένα Έθνη, ο οποίος εξέθεσε τις επιτυχίες της χώρας του στην καταπολέμηση του εγκλήματος. 

Είδαμε τον Πρόεδρο της Αργεντινής, ο οποίος εξέθεσε ένα όραμα όπως το φαντάζεται αυτός για τον φιλελευθερισμό στην οικονομία. 

Είδαμε έναν Ερντογάν να προπαγανδίζει τις απαιτήσεις της Τουρκίας στην Κύπρο. 

Είδαμε και έναν κ. Μητσοτάκη, ο οποίος μίλησε για μια παγκόσμια διακυβέρνηση, χωρίς να προβάλει καμμία ελληνική απαίτηση, χωρίς να προβάλει κανένα εθνικό όραμα. Από την άλλη, βέβαια, ποια επιτυχία να προβάλει; 

Την εκατοστή δέκατη τρίτη θέση στον δείκτη οικονομικής ελευθερίας ή την προτελευταία θέση στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ευρωπαϊκή Ένωση; 

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε...

0 Σχόλια